dinsdag 26 oktober 2010

Herfstexpositie


Mijn werk is niet vaak in een galerie te zien. Voor exposities van mijn vrije objecten, tekeningen en installaties heb ik in de loop van de jaren een voorliefde ontwikkeld voor publieke lokaties die niet exclusief aan de kunst gewijd zijn. Boekwinkels, de foyer van een theater en bibliotheken bijvoorbeeld. Maar ook de buitenruimte: in een etalage, in een boomgaard of tegen een gevel. Ik vind het een uitdaging om een publiek aan te spreken dat niet speciaal komt voor de kunst, maar er terloops mee wordt geconfronteerd.

Exposeren buiten de gangbare circuits brengt veel werk met zich mee. Het zijn nooit gespreide bedjes. Voor ik er mijn werk kan invoegen moet ik eerst een tentoonstellingsruimte bedenken en bouwen. Mijn miniaturistische werk maakt dat vaak moeilijk. Maar deze keer stond er wèl een gespreid bedje klaar. De warme en gastvrije galerie De Auw Sjoekelaatfabriek in Gulpen vroeg me een bijdrage te leveren aan de herfstexpositie van dit jaar. En dat heb ik met veel genoegen gedaan. In de vorm van enkele recente miniaturen waaronder de politiek-maatschappelijk getinte ets En nu wij! Om de website van de galerie te citeren: trakteer uzelf op een niet alledaags kunstavontuur!

Galerie Auw Sjoekelaatfabriek
Ringweg 31, 6271 AJ Gulpen
telefoon +31 (0)43-4501909


De galerie is geopend van donderdag t/m zondag van 14.00 uur tot 17.30 uur. Of op afspraak. Voor meer informatie over de tentoonstelling en de galerie: zie de website www.auwsjoekelaatfabriek.nl.