zaterdag 15 september 2012

Kunstbastion



Maastricht is een stad waar de ene 'kunstroute' over de andere heen lijkt te tuimelen. Een kunstroute die zijn bestaansrecht al jaren heeft bewezen wordt komend weekeinde gehouden onder de opmerkelijke naam Kunstbastion. Ik werd uitgenodigd om er als gastkunstenaar aan mee te doen. Genietend van de vrije en enthousiaste sfeer heb ik de presentatie van mijn tekeningen eens wat anders aangepakt dan gebruikelijk. De nieuwste tekeningen zijn te zien zoals mijn pennetje ze heeft verlaten. Daardoor kun je voor het eerst een echt kijkje in de spreekwoordelijke keuken nemen en volgen hoe mijn tekeningen ontstaan. De proeflijntjes waarmee ik probeer of er vezels van het papier in de pen zijn gaan zitten tijdens het tekenen, de ruwe randjes van de vellen tekenpapier en de hulplijntjes in potlood: ze staan er allemaal nog op. Net als de voorbeeldinsecten en de andere materialen die ik gebruik. En ik ben er zelf bij om te laten zien hoe ik de beestjes, letters en lijntjes op papier krijg.

Kunstbastion, in de omgeving van Hertogsingel, Tongerseplein en Tongerseweg in Maastricht. Zaterdag 15 en zondag 16 september, van 12 tot 17 uur. Mijn werk is te zien in de voorkamer van het schitterende huis Tongerseweg 56A. Voor meer informatie: www.kunstbastionmaastricht.nl.