zondag 19 mei 2013

Het leukste werk van de wereld...

... dat hebben wij, Marte Hameleers, Michel van Henten, en ikzelf. We zijn de drie kunstenaars die onder de titel 'Het leukste werk van de wereld...' een lang weekeinde lang een groepstentoonstelling in het HuismethetHandje hebben samengesteld.

Zoals elk jaar is het HuismethetHandje weer een vaste lokatie in de 'Kunsttour' in Maastricht. Verspreid door het huis laat ik een aantal miniatuurobjecten en tekeningen zien. De tekeningen zijn zo nieuw dat de inkt amper droog is. Daarom vond ik het ook een aardig idee om de allerlaatste eraan toe te voegen. Ook al is die nog niet helemaal voltooid. De laatste tijd merk ik een verandering in mijn vrije werk. De rol van 'wit' of 'leegte' wordt belangrijker in het totaal. Het leidt tot minimalistisch werk. Hoewel dat op het eerste gezicht niet zo is, geldt ook voor het object 'Une nouvelle d'été' dat het een minimalistisch werk is: de ingreep die van een wespennest een beeldend werk maakt heb ik beperkt tot slechts twee strak vormgegeven miniatuur-elementen in hout.

Het leukste werk van de wereld... is te zien in het HuismethetHandje, Achter de Barakken 35 in Maastricht. Op 18, 19 en 20 mei 2013 van 13.00 tot 18.00 uur. Meer info: www.huismethethandje.blogspot.nl of www.kunsttour.com